Trénink podle tempa

Často slýchávám otázku, jak rychle běhat v tréninku. Ačkoliv to není úplně jednoduché, můžeme se řídit jednoduchou pomůckou. Pro začínající běžce platí, že by měli běhat pomalu. Pomalu znamená 6:30 min/km a pomaleji. Ano, je to pomalé a nezáživné, ale z vlastních zkušeností vím, že to funguje. Je to prosté. Pomalým během budujete základní (obecnou) vytrvalost, která je základem pro každý vytrvalostní výkon. Pomalý běh navíc není tak vyčerpávající, takže se z prvního výběhu týden neléčíte, ale můžete další den běžet znova. Pokud si neumíte stanovit své pomalé tempo, vsaďte na povídání si při běhu. Ano přesně tak. Ideální rychlost je taková, když si při běhu můžete s někým povídat a výrazně se u toho nezadýcháte. V tomto případě si budujete základ, z kterého později budete čerpat v závodě. Pokud už běháte více, platí že obecnou vytrvalost si budujete při tempu o 60 až 75 sekund pomalejším oproti závodnímu, regenerační běh by měl být ještě pomalejší. Tempový trénink by měl probíhat ve specifickém tempu, ve kterém chci běžet daný závod, a to za předpokladu, že máte dostatečně vybudovanou obecnou vytrvalost.

Může vás zajímat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *