Příprava na maraton je ve finále

Po dlouhém létě se začíná ochlazovat a maraton se přiblížil. V hlavě se honí otázky jako: máme dost natrénováno? Snad. Generálka na malém Štrbském maratonu (31km) dopadla nad očekávání dobře, ale na vavřínech jsme neusnuli a pokračovali v tréninku. Martě se daří naběhávat dost kilometrů a úspěšně se vyhýbat všem zdravotním problémům, ačkoliv do únavy se dostáváme pravidelně. Jak víme, za poslední měsíc už se nenatrénuje tolik, aby to zásadně změnilo průběh závodu, takže nás čekají poslední dva závody. První je 10 mil Brnem, vyhlídkový závod centrem Brna a klasicky první středu v měsíci Vítkovská desítka. V rámci tréninku půjdeme do maratonu ještě jeden dlouhý běh v maratonském tempu a klasické úterní a čtvrteční tréninky hlavně intervalové, technické, posilovací a další dráhové motivy. Poslední dny před maratonem budou ve znamení odpočinku a regenerace. Po maratonu pomalu přejdeme do zimního režimu. Dlouhé pomalé běhy, hodně odpočinku po maratonu, posilovna a bazén. Rozbití stereotypu v zimě je důležité pro nabrání psychických sil na další sezonu. Posilovna pomůže nabrat ztracené svaly a vyrovná běžecké dysbalance. Ve vodě si tělo odpočine a správné dýchaní při plavání pomůže nabrat sílu dýchacím svalům.

Může vás zajímat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *